Pages

17 Eylül 2009 Perşembe

Diş Telleri

Büyük tosbağam Kayroşum 1 yıldır ortodondik tedavi görüyor. Daha uzun yıllar da görecek gibi. Bu konu hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Neredeyse diş hekimi kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. Çünkü ben de bu sorunla yıllarca savaştım. Ama ailem savaşamadı ve tedavim hiç başlamadan bitti. Bütün genç kızlığım çarpık dişlerle geçti ne zaman çalışmaya başladım para kazandım o zaman dişlerimi yaptırdım ama bu da kendi dişlerimin pek çoğunu kaybetmeme sebep oldu. O yüzden midir nedir oğluma hiç göz açtırmayıp bütün imkanlarımı seferber ederek tedavisini yaptırıyorum. Malum biz Çorum da oturuyoruz. Burada sadece 1 adet ortodontist var. Bu tedavi de maalesef çok ucuz olmuyor hatta devlette karşılamıyor bu nasıl bir mantık anlamış değilim ama estetiğe giriyormuş. Bu dişler yüzünden yemek yiyemeyen çocuklar var bunlarada estetik yatrıyor denmez herhalde... Durum böyle olunca Ankara da yaptırmak en mantıklısıydı. Çünkü her saat otobüs bulunuyor. Allahtan devlet yol paralarımızı karşılıyor. Aslında  Ankarada da yaptırmak ayrı bir sorun özel diş hekimleri dünyanın parasına yapıyorlar en hesaplıları Üniversite hastaneleri oralar da da 2 ya da 3 yılda sıra geliyor. Sabır gerekli... Neyse uzun araştırmalarım sonucu Beşkent Üniversitesi Diş Hekimliği fakültesinde çenenin aşırı dar olması sebebiyle acil sıraya alınıp 6 ay sonrasına randevu alabildik. Dün babasıyla gidip ağız içi aparatlarını taktı, bayramdan sonra da gidip ağız dışı aparatlarını taktıracağız. Eğer düzenli takarsa mart ayına kadar bu ağız dışı aparatından kurtulmuş olacağız. Ondan sonra da iş bitmiyor 1 kaç yıl ağız içi telleri takmış olacak. Maddiyata gelirsek burada bir kısmını (yani doktor parasını filan) devlet karşıladı biz de bir miktar ödeyerek bu işe başlamış olduk. İlk günü biraz zor geçti ama alışacağından eminim. Sadece dışarıdan takılacak olanda umarım sıkıntı yaşamaz. O da takılınca fotoğrafını çekeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...