Pages

8 Ekim 2009 Perşembe

TUĞRA - TÜRKÇE SÖZLÜK

Malumunuz bizim küçük tostabağa 27 aylık artık neredeyse çok rahat konuşuyor. Hatta abisine göre geç bile kaldı abimiz 1,5 yaşında cümle bile kuruyordu. "Anne su içiyim mi" gibi bu anne su ver demekti. Kayra'da günlük filan tutmadığım için çoğu şeyini unutmuşum.Sadece bu cümleyi ve uzun zaman "tamam" yerine "pamam" dediği için düzeltmeye çalışmıştık bunları hatırlayabiliyorum. Tuğra ise aşağıdaki kelimeleri kullanıyor ve çokca gülümsemelere sebep oluyor.

Tuğraca  : Türkçe

ğuğa       : Tuğra (Adını sorunca değil de kendi resmini gösterdiğimizde diyor)
moo       :  Kim o (her kapı çaldığında ya da kendi zile bastığında kullanıyor)
şüt         :  Süt
ayya      :  Kayra (k harfleri hiçbir kelimede yok)
apat      :  Kapat
kat et    :  Dikkat et (Hatta tezgahın üzerine çıkmış mutfak dolabını açmaya çalışıyor düşmekten korkmuş  ve  bana "Anne bana kat et" diyor.)
Şerşe    : Şerife (Bakıcımızın adı başka hiçbirşey demiyor sadece şerşe diyor.)
      
        Şimdi ben bunları diyen ağzı yemem de ne yaparım bilmiyorum ki...)))

1 yorum:

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...