Pages

30 Aralık 2009 Çarşamba

EKMEKLERİMİZİ EVDE YAPIYORUZ



Sonunda ekmek yapma makinesi alabildim. Aslında sülalece aldık. 15 gün kadar önce ilk kızkardeşim aldı çok memnun kaldı bu arada ben araştırmaya başladım. Geçen cumartesi annemin doğumgünüydü (evet ben bunu bloğa yazmayı unuttum çok ayıp değil mi? Telefon açtım ama burayada yazmak isterdim. Neyse bu sayede tekrar kutlayayım anneciğimin doğum gününü) ona da doğumgünü hediyesi olarak erkek kardeşim aldı. Tabiki ben dururmuyum pazar günü hemen koştum arçelik bayisine hepsinden ucuz olarak aldım.

Almasına aldım da ben un fabrikasında çalışıyorum ama evde gram un yok. Hemen yolumuzun üzerindeki Bim'e uyrayıp Efsane Un'la toz maya aldım. Eve girer girmez hemen hazırlıkları yaptık ilk ekmeğimizi yapmaya koyulduk. İşimden dolayı bu konuda bilgili sayılabilirim. Herşeyi ayarladığımı düşünüyordum ki saatler geçince ekmeğimizin kabarmadığının farkına vardım. Evet berbat bir ekmek çıktı. az birşey kabarmıştı oda söndü ve içini çekmemiş bir ekmeğim oldu. Biz o akşam olan ekmeklerimizle karnımızı doyurduk.

Akşam tekrar ekmek koyduk. Bu sefer saatini ayarladımki gece çalışsın ve sabah sıcacık ekmek yiyelim diye. Sabah bir uyandım mis gibi ekmek kokuyor hemen fırladım yataktan doğru makinanın başına gittim ama maalesef yine olmamış, olduğu gibi hamur.

Benim içim rahattı çünkü işyerimdeki gıda mühendisi arkadaşlarımla buna bir çözüm bulabilirdik. Ama eşime anlatmam bayağı bir zamanımı aldı, parasında değilim ama kaç saat çalışıyor boşa elektrik masrafı gibi laflar etmeye başladı.

Neyse servise bindim hemen Sevda'ya durumu anlattım. O da unuma bahane buldu. Bu unun çok kuvvetli olmadığını sorunun ondan olabileceğini en son makinaya sorun bulmam gerektiğini söyledi.

Öğlen arası eve tekrar un götürdüm ve Dr.Oetker'in instant mayasından aldım ve hemen makinayı ayarladım. Daha makina yoğururken sorunu anlamış oldum. Çünkü benim akşam yaptığım hamurlar kek hamuru gibi cıvık olmuştu ama bu hamurum yumak tutmuş gibi bir hal almıştı. Tekrar işe döndüm bu durumu anlatınca Sevda bana kızdı o kadar da burada ekmeğin yapılışına baktın dedi evet haklıydı. Ben bu işe yatkındım ama kardeşlerimin fazla bir bilgisi yoktu ama onlar başardılar ben ise başarısız oldum.  Bu ayrı bir alay konusu oldu ya:))

Ekmeği öğlen arası koydum ve işe gittim. Bittiği saatte Şerife Ablayı aradım,

* ne yaptın ay bu sefer de yandı demez mi
* hıı...Allah Allah
* hadi canım dalga geçiyorsun dedim

evet dalga geçiyormuş. Çok güzel olmuş ekmeğim. Hemen yemişler bile... Tabii bende hemen eşimi aradım oldu bu iş dedim. Şimdi birkaç gündür ekmeğimizi yapıyorum ve de çok memnunum...Herkese tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...