Pages

4 Ocak 2010 Pazartesi

ÇALIŞAN ANNE Mİ ÇALIŞMAYAN ANNE Mİ

Ah ah bu sorunun cevabını bende bilemiyorum. Çocukluğum gençliğim hep maddi sıkıntılarla geçti. Her zaman annemin çalışmasını isterdim. O çalışınca  her istediğimizi alacaktı ya, daha rahat yaşayacaktık ya... Birde benden 2 yaş küçük kızkardeşim var. birimize birşey alınmaz alınırsa ikimize de alınır. O yüzden çoğu zaman da 2 tane alınacak para bulunamaz hiç alınmazdı. Bu sebepten ötürü tek kardeş olmayı isterdim hep...

Bugün ise bunların tam tersini düşünüyorum. Kardeşin ne demek olduğunu kardeşliğin önemini büyüyünce anladım. Keşke daha çok kardeşim olsaydı. Belkide bu yüzden daha çok çocuk istiyorum.

Çalışmak konusuna gelince çalıştığım günlerde ev ortamını, oğluşlarımı ve de özgürce yaşamayı özlüyorum. Ama evde birkaçgün oturunca da işi özlüyorum. Bu yılbaşı tatilinde cuma günü hep evdeydim temizlik yaptım çocuklarla zaman geçirdim. Eşim çalıştı. Cumartesi çalıştım pazar yine evdeydim. Pazarda eşim çalıştı. Yani ben tam kocası işte ev hanımı modunda iki gün geçirmiş oldum. Kayra ile bol bol ders çalıştık. Turtayla çok çok öpüşüp koklaştık ve sonuç bugün arkamdan çığlık çığlığa aylayan bir çocuk... Bunları yazarken bile gözlerim yaşarıp burnumun direği sızlıyor. Evişi yönünden evde olmak çok kötü ortalığı bir türlü derli toplu tutamadım. Ama çocuklarla geçirilen zamanın değeri yok. Kayra'ya hep diyorum evde olmayı özlemişim diye o da hep "keşke çalışmasan böyle iyi oluyor diyor" Onunla daha fazla sohbet etme imkanım oluyor. Akşamüstü çayın yanında birşeyler yerken birbirimize anlatacak çok şeyimiz oluyor. Evde bakıcıyla iki yabancı gibiler. Kayra 7 yaşındayken geldiği için ona pek yakınlaşamadı. Bakıcımızda daha çok Tuğrayla ilgileniyor Kayra büyük diye pek ona dönüp bakmadı. Böylece aralarında aşamadıkları bir uçurum var. O yüzden Kayra hep yanlız kalıyor. Bu konuda hep bir yürek sızısı yaşıyorum. Kayra küçükken birkaç gün izin yaptığımda artık boğazıma yağışır bırakmazdı beni hatta yanyana yatıp uyumak bir yana üzerimde uyurdu.

Küçükken bu tip bağımlılıkları oluyor büyüyünce de konuşarak paylaşma istiyorlar. Hülya Avşar hep anlatır ya "benim annem çalışıyordu ben hep boş eve gelirdim ama arkadaşımın annesi evhanımıydı onların evinden hep kek kokuları gelirdi." diye.

Birde bebek için annesinin kucağı güven demek, acıyı iyileştirmek demek, sevgi demek, huzur demek, mutluluk demek, ama bizler 2 kuruş için ya da kariyer için onları başka insanların kollarına atıyoruz.

Bunlar hep maddiyatla alakalı şeyler. Maddi durumum iyi olsa hem çalışmaz hemde 1 tane daha çocuğum olsun isterdim.

Belki büyüyünce zengin olursam bu hayallerimi gerçekleştiririm.

8 yorum:

  1. HEPİMİZ ÇOK ZOR GÜNLERLE BÜYÜDÜK.ANNEM ÖĞRETMENDİ HEP BOŞ EVE GELDİK.SONRA ÇALIŞAN ANNE OLDUK EMEKLİ OLDUM,ÇALIŞAN ANNE ÇOCUĞU BÜYÜTÜYORUM.KENDİNİ HİÇ AMA HİÇ ÜZME ÇALIŞ ONLARDA SAĞLAM OLARAK AYAKLARININ ÜSTÜNE BASARAK BÜYÜYECEKLER.VE DE PARA EN ÇOK ONLARIN EĞİTİMİ İÇİN GEREKLİ.N E MUTLU OKUMUŞSUN İŞİN VAR,OLMAYANLAR NE YAPSIN İMRENEREK BAKIYORLAR SİZE.ALLAH SAĞLIK VERSİN.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  2. şimdi senı ozleyıp arkandan aglıyorlar ama buyuyunce senın calıstıgının meyvesını onlar yıyecekler bende kızımı bakıcılarda buyuttum ama sımdı rahat rahat unıversıte okuyor onları dusun mutlu ol uzulme hersey cocuklarımız ıcındır

    YanıtlaSil
  3. ağlıyorum bam telime bastın 3 gündür evdeydim can ciğer kuzu sarması olduk.sabah kalkıyor anne evde bugün diyor gece yatarkene yarına anne evdemi diyor evet diyorum sabah yine uyanıyor ama nasıl gülerek annneeeee evdeee diyor ve pazartesi sabahı oldu anne giyindi tam çıkacak ceren uyandı işemi dedi evet deidm olmaz dedi cucak(kucak) dedi .aldım kucağıma koklaşık öpüştük boynu bükük bi durumda bıraktım koltuğa attım kendimi odadan dışarıya. aktı gözyaşlarım yüreğime ve yanaklarıma şu anda olduğu gibi .daha fazla yazamıcam

    YanıtlaSil
  4. canım benim senin psikolojini o kadar iyi anlıyorum ki,
    çalışan ve 2 çocuk annesi bir kadın olarak,
    vicdan azabı duyuyoruz çocuklarımıza yeterli zaman ayırmadığımız için
    ancak, bizim çocuklar daha sağlıklı bence
    neden?
    ev işini hiç bitiremeyen, onlara sürekli dur sus diyen tüm gün evde olan anne yerine, çocuklar akşam onlarla ilgilenen anneyi tercih ediyorlar
    gönlün rahat olsun

    teşekkürler geçmiş olsun dileklerine

    MUTLU YILLAR

    YanıtlaSil
  5. orgucuoyuncakcınine; evet çalışmayanlar bize imreniyor biz de onlara
    gülseyhan; çok haklısın
    istebudurhayat; ne olursa olsun yüreğimizde hep bir sızı kalacak
    mavianne; evet bizde evde olunca ev işini bitirip pek birşey yapamıyoruz. Böyle durumlarda hep öğretmenlere imreniyorum. Keşke bende öğretmen olabilseydim. Hem ev hem iş gayet güzel giderdi diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. canım benim tavsiyene çokk teşekkürler
    ekmekçi geldi hanımmmmm!!!!

    YanıtlaSil
  7. Canım haklısın evladını bırakıp işe gitmek çok zor ama hayat hergün daha zorlaşıyor,çocuklarınıu dershsneye bile göndermek tek maaşla olacak iş değil. çalışmanın en güzel tarafı emekli olmak,ama ben emekli olalı4 yıl oldu hala çalışıyorum.kızın öğrenim kredisi geri ödemesi başladı ,oğlan üniversitede okuyor. hadi gelde otur emeklimaaşı kuş kadar zaten ilk haftada bitiyor.Yani koşacak çok yol var önünde tabana kuvvet

    YanıtlaSil
  8. sibel, evet tek düşüncemiz gelecek kaygısı bunun için katlanılıyor zaten pekçok şeye

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...