Pages

26 Şubat 2010 Cuma

yaşam tarzı

Kilo vermek istediğimden bahsetmiştim. Bu sefer perşembe günü başlamış oldum. O kötü pazartesileri yıkmak adına... Bu sefer bu olaya daha farklı bakıyorum. Ben diyet yapmıyorum ve de yapmayacağım. Aslında bu kelimeyi kullanmak bile istemiyorum. Benim için ve kilo vermek isteyenler için bütün motivasyonu kıran bir kelime bence. Diyet yapılır ve biter sonra eski düzene geçilir ve tekrar kilo alınır. Yani diyet bitmez hep bir diyet öderiz. Sorun sadece alışkanlıklarımızı değiştirmekte oluyor ah onları bir değiştirebilsek, istesek de kilo almayız. Hayatımızı bir rutine oturtmuşuz. Biz istemesekte elimiz, kolumuz, vücudumuz bu rutin dahilinde çalışıyor. Sizlere de olmuştur bazen birşey yaparız niye yaptık, ne zaman yaptık bilmeyiz. Mesala hergün araba ile işyerine aynı yoldan gidiyorsunuz dikkat edin bazı günler işyerine nasıl vardığınızı bilemezsiniz. Hangi ışıklarda durdunuz. O kalabalık caddeyi nasıl geçtiniz bilemezsiniz. Çünkü o yolu rutine bağlamışsınızdır. Yemek yemekte bunun gibi birşey. Televizyon izlerken ne kadar yediğinizin farkında olamazsınız ya da masada...

Bunun da çaresi farkındalıklarımızı artırmakta geçiyor. Örneklersek

* Masanın hep aynı yerine oturmamak
* Tabaklarımızı değiştirmek (renklerini değiştirmek yerine puantiyeli tabaklarda yemek gibi)
* Sabunumuzun diş fırçamızın yerini değiştirmek
* Hergün kullandığımız yolları değiştirmek
* Yatağın hep aynı tarafından kalkmamak
* Koltuklarımızın yerini değiştirmek.

yani hayatımızı alt üst ederek kendimizi şaşırtmamız lazımmış ki aynı standartta yemek yemeyelim. (Bu bilgiler Yasemin Soysal'ın Tek Şişman Beyniniz kitabından)

Evet bende bu standartlarımı kırmaya çaılıyorum. Hiç kolay değil yada motivasyonum çabuk kırılıyor ama yılmıyorum. Çünkü ben kendimi böyle görmek istemiyorummm.

1 haftadır Demet yaptı bende yapabilirim deyip azmediyorum. Kendime bakıyorum da herşeyi bebekler gibi ağzıma götürme huyum varmış şimdi bunu üzerinde çalışıyorum. Hala pekçok şeyi ağzıma götürüyorum ama sadece bir lokma alıp bırakıyorum. Benim için bu da büyük bir başarı. Bu başarının sonucunu da 1 haftada 2 kg vererek kendimi kutluyorum... Amacım bu yemek düzeninin benim yaşam tarzım olması için elimden geleni yapacağım.

2 yorum:

  1. kaç kez verip aldık o kiloları.Hayatımız kendimizle kaga etmeyle geçti.Artık kendimi çok seviyorum:)65 kilom ne güzel belki dahada alırım ama boşveeeer...

    YanıtlaSil
  2. Hepsine katılıyorum.Paylaşım için teşekkürlerrr.Sevgi ve saygılarrr...

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...