Pages

2 Mart 2010 Salı

ŞERŞE (ŞERİFE ABLA)


Bu bizim Şerife Ablamız Tuğra'nın Şerşe'si

Çalışan annelerin en büyük sorunudur çocuk bakıcıları. Eğer anneanneler babaanneler bakamayacaksa küçücük yavrularımızı kimlere emanet edeceğiz? 

Bizde bu sorunları büyük oğlum Kayra'da çok yaşadık. Kayra 3 aylıktı yeni bir işe başlamıştım. İlk günlerde annem bakacaktı  biraz baktı da ama daha sonraları evimizin uzak olması, arabamızın olmayışı ve de erkek kardeşim üniversite sınavlarına hazırlanıyordu evde yanlız kalıyordu gibi pekçok sebepten dolayı annemin bakması uzun süremedi. Bu sefer kayınvalidem geldi. Onunda evi uzaktı ama kayınpederim olmadığı için hep bizde kalıyordu. O da evini özlüyordu rahat edemiyordu birde 62 yaşındaydı yoruluyordu bakamadı, biz kaldık bakıcılara...

Kayra altı aylık gibiydi biz ilk bakıcımızı bulmuş olduk. Hülya abla iyiydi 1 sene kadar baktı Kayra'ya ama ben kadınla fazla iletişim kuramıyordum. Beni pek dinlemiyordu. Çocuğa neler yaptığı hakkında da fazla bilgi edinemiyordum. Birde ben evden çıkıyormuşum 18 - 19 yaşlarında bir kızı vardı o hemen eve damlıyormuş akşam ben gelmeden de gidiyormuş. Komşular söylemişlerdi. Bir iki kez yakalamıştık ama bunun hergün olması sıkıntılı bir durumdu.

Ben bu işten sıkılmaya başlamıştım daha sonra hangi akla hizmetse kendi evinde bak dedim onuda kabul etmedi ve biz yollarımızı ayırdık. Daha sonra adlarını bile hatırlamadığım 4 - 5 tane daha bakıcımız oldu. Kimi 1 ay çalıştı kimi ise 1 gün. Biz böyle sonuç alamayacağımızı düşünerek Kayra'yı 2 yaşında kreşe verdik. (hala bu konular geçince içim sızlar) Kreşte de çok hastalandı bir türlü kendini toparlıyamıyordu derken komşum ben bakarım dedi ama kendi evinde bakacaktı. Mecburen kabul ettik. 3 yaşına kadar baktı sağolsun ama 3 yaşında tekrar kreşe vermek zorunda kaldık.

Bu 3 yıl bizim için çok sıkıntılı geçti düşünsenize bebeğiniz elden ele savruluyor, herkesten farklı birşeyler kapıyor hiçbir şeyi alışkanlık edinemiyor. Bugün bile bazı davranışlarının sebebini buna bağlıyorum. Cidden çok üzücü bir durum.

Aradan 5 - 6 yıl geçti ve turta doğdu. 3 ay içinde bakıcı bulmam lazım etrafa haber saldık bir iki kişiyle görüştük en son Şerife Ablada karar kıldık. Hem evi yakındı hem kızını tanıyorduk hem eltimgilin apartmanında oturuyordu. Ama benim biliçaltımda kötü tecrübeler olduğu için çok tedirgindim. Bebeğimi başka birine bırakma fikri çok üzüyordu beni. Aynı şeylere silbaştan başlayacakmışım gibi geliyordu.
Neyse ben işe başlamadan birkaçgün önce Şerife Abla geldi. Geldiği gün çocuğu sevmesi kucaklaması girişkenliği kıpır kıpır oluşu beni çok rahatlattı. İlk görüşte aşk gibi ilk gün içimi rahatlatmıştı. 2,5 yıldır çok şükür hiçbir sorun yaşamadan bu günlere geldik. (kocaman bir maaşallah alayım). Tuğrayla arası çok iyi...
Turta ona Şerşe diyor, başka birşey dedirtemedik. Hele bu günlerde Tuğranın yaptığı bütün hataların sebebi Şerşe
- Şerşe oyuncağımı kırdı
- Bunu Şerşe bozdu
- Şerşe tötü

ama en önemlisi gönül rahatlığıya çocuklarımı bırakabiliyorum değil mi?

Bakıcı arayacaklara da tavsiyem (bu tavsiye etrafından birine çocuğunu bakıtacaklar için yani profesyonel bakıcı arayanlara göre değildir.)

* Kesinlikle çok genç olmamalı (yani aklı başında olmalı aklı bir karış havada olmamalı)
* Yine kesinlikle küçük çocuğu olmamalı çünkü aklı kendi çocuğunda kalıyor. Bizim Şerşe'nin torunları var Tuğrayıda kendi torunu gibi seviyor.
* Ağzı sıkı olmalı
* Vardan yoktan anlamalı (herkes çok zengin değil ben de dahil)

"Allah kimsenin gülünü kimseye koklatmasın" derdi ilk bakıcımın. Herzaman çocukların en değerli bakıcısı, meleği, herşeyi ANNAELERİ dir


1 yorum:

  1. OKURKEN BİLE GÖZLERİM DOLDU.AYNI ŞEYLERİ YAŞADIK DURDUK.AMA YAPACAK BİŞEY YOK NİNEM ÇALIMAK ZORUNDAYIZ ONLARIN GELECEĞİ İÇİN.ALLAH BOZMASIN İNŞALLAH ANLATMA NAZARA GELMEYİN.

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...