Pages

1 Nisan 2010 Perşembe

PARÇALI BULUTLU

Birkaç gündür çocuklar hasta, ikisinide doktora götürmedim, evdeki ilaçlarla idare ediyoruz. Kayra toparladı ama Tuğra henüz toparlayamadı. Ve sonuç olarak ben de hastalanma yolunda ilerliyorum. Durmadan suratıma aksıran tıksıran bir çocuk olunca bu sonuç kaçınılmaz oluyor. Geceleri de beraber yattığımızı düşünürsek. İkide bir "anne niye bana dönmüyorsun. Sarıl bana. Bana bak." gibi cümleleri sabaha kadar duyunca mecburen burun buruna yatmış oluyoruz.

Bir söz vardır ya "kuşun kanadından rüzgar kapıyor" diye bazen doğru olduğuna inanıyorum. Neden çocuklar bu kadar sık hastalanırlar anlamıyorum. Özellikle ben kendimi çocuk var diye çok sıkmam. Sadece çok kar kış olunca aslından onda da değil kar oynamaya da çıkarırım, çok ayaz olunca çıkarmamaya gayret ederim. Diğer günler çıkarırım ama yinede alışamayıp hasta oluyorlar.

Aman dondurma yemesin, aman hasta banyo yapmasın, aman kalın giyinsin gibi kurallarım yoktur. Eğer o ortamda biz üşümüyorsak çocuk hiç üşümez çünkü onların enerjileri daha fazla, daha çok hareket halindeler. Dolayısıyla daha çok ısınıyorlar. Daha çabuk terleyip daha çabuk soğuyorlar, buna dikkat etmek lazım.

Artık hasta iştahı kapandı sözünü de çok takmamaya başladım. Çünkü Aidin Salih'in Gerçek Tıp kitabında bütün hastalıkların çok yemekten kaynaklandığını anlatıyormuş. Kitabı okumadım ama internetten araştırdığım kadarıyla birkaç bilgi aktarayım. Vücudumuz mükemmel bir şekilde yaratılmış. Aslında ne yapması gerektiğini kendisi çok iyi biliyor. Ama biz çok yemek yiyerek bunu engelliyormuşuz. Çünkü her zaman ihtiyacımızdan fazlasını yiyoruz böyle olunca da vücudumuz durmadan bunları hazmetmek için çalışıp hastalığımızı iyileştirmek için uğraşamıyormuş. Az yersek ya da aç kalırsak vücut yiyecek bulmak için önce hastalıklı hücreleri tüketirmiş. Yani aç kalmak bir nevi zarar değil faydaymış bizler için. Zaten hastalanınca da insanın ilk önce iştahı kelir değil mi? Yani vücudumuz otomatik yapar bunu.Bunlarla ilgili pek çok ayet ve hadis de bulunmaktadır.

1 yorum:

  1. ÇOK GEÇMİŞ OLSUN TOSBAĞLARA BÜYÜDÜKÇE AZALACAK HASTALIKLARI DA.YARADAN NASIL MUHTEŞEM YARATMIŞ BİZLERİ NİNEM YA.
    SEN ZANNEDİYORMUSUN EVDE OTURANLAR HEP EV İŞİ YAPIYOR.BEN ÇALIŞIRKEN DAHA ÇOK EV İŞİ YAPIYORDUM.TAKMA KAFANI,AZ İŞMİ HEM ÇOCUKLAR HEM EV HEM DE ÇALIŞMAK.ALLAH KUVVET VERSİN

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...