Pages

6 Şubat 2012 Pazartesi

KAYSERİ YAĞ MANTISI


Kayseri'ye gidilip Kayseri yemekleri yemesek olmazdı.
Önce yağlama yedik. (Kaç kere yaptım ama resmini çekmek nasip olmamış)

Kayseri Yağ Mantısı için normal mayalı bir hamur hazırlanır.



Hafifçe açılıp (biraz kalın oluyor) mantı şeklinde kesilir.


İçine kıymalı harç konulup kulakları dışarıda kalacak şekilde ortasından birleştirilir.
Bunu da çekmiştim ama çok bulanık çıkmış.
Artık profesyonel bir makina istiyorum!!!!


Sonra bu yaptığımız devasa mantıların kalorisi az diye yağda kızartırız.
Çünkü kilo kaybetmek istemiyoruz:))




Sarmısaklı yoğurt ve salçalı sos yapıp afiyetle yeriz. 

Bana sorarsanız normal mantıyı tercih ederim. Bu yağ mantısı kısaca; hani hamur kızartırız ya bölgesel olarak adı değişir. Biz bişi deriz kimi yerde pişi denir Çorum da da tava mayalısı denir. Bunun içine kıyma koyup kızarttığını düşün aynen öyle...

10 yorum:

  1. Ellerien sağlık harika görünüyor, bizde pişi diye yaparız ama mantı şeklinde denememiştim, en kısa sürede deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  2. dediğin gibi canıım bizde mayalı denir.içine kıyma koyup tavada kızartmak biraz ağır olur ama sanırım yoğurt bunu dengeler.görüntüde gel beni ye diyor yani.ellerine sağlık cnaım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. of of off ne kadar güzel bunlar böyle ağzımın suyu aktı bayılırım
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. MMMMMMMMMM
    ÇOK GÜZEL
    CANIM
    O ELLERİNE SAĞLIK
    :)

    YanıtlaSil
  5. çok leziz görünüyor:)
    ellerine sağlık canım.
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  6. bir de böylesimi vardı hemen denemeli:)))))

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Valla canım çekti şimdi :))

    YanıtlaSil
  8. oyy oyy oyyy kilo kaybetmek istemeyenere afiyet olsun :)
    ama mükemmel görünüyor, buna yağ mantısı deniyor evet hamileyken kayınvalidemin bir arkadaşı yapmıştı, kaç tane yediğimi harırlamıyorun o kadar fazlaydı yani :))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. aa çok ilgniç kızartmalı ilk defa gördüm denemek istiyorum mutlaka,

    YanıtlaSil
  10. Ay ben ağlamak istiyorumm.Nereden düştü yolum bu bloga bilmem ki:)Diyetteydim ama ben.
    En güzeli mutfağa gidip o sevimsiz diyet bisküvileri yağ mantısı niyetine gevelemeli:))

    Ellerinize sağlık,muhteşem görünüyorlar.

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...