Pages

6 Haziran 2012 Çarşamba

KENE BELASI


Son birkaç yıldır kabusumuz oldu kendileri... Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi hastalığına sebep oluyorlar. 

Bu kene olaylarından sonra Kayra çok pimpirikli davranıyordu. Sorularının ardı arkası kesilmiyordu.
Anne ağaçtan düşer mi?
Anne hemen öldürür mü?
Anne bu kene mi?
Anne ota bastım kene gelmiş midir?
Anne niye Çorum'da yaşıyoruz burada kene var

Aslında çok kafaya takmıyordum sadece piknikten, parktan bahçeden gelince şöyle bir kontrolden geçiyorduk o kadar, o da zaman zaman. Dün akşam kendileri büyük tosbağaya teşrif etmişler. Allahtan babası yanındaydı. Benim hiç haberim yok olaylardan. Hastaneye gidiliyor çıkarttırılıyor ve kan alınıyor. Ben bütün bunlardan sonra öğreniyorum. Kısa bir paniğin ardından Kayra üzülmesin diye işi şakaya vurdurma yoluna gittik.
Akşam ilk tepkim "oğlum sakınan gözüne çöp battı" oldu.

Sözün kısası her 3 günde bir tahlil yaptırmamız gerekmekte. Eğer kan değerlerinde düşüş gözlenirse korkmamız gerekecek çünkü bu hastalığın kesin bir tedavisi yok. Hastalığa yakalanıp iyileşenler var ama az da olsa kurtulamayan da var.

Bu zehirli tabir ettiğimiz keneler özellikle Çorum, Tokat, Yozgat, Amasya başta olmak üzere bu civarda görülmekte. Daha fazla bilgi için tıklayın.



4 yorum:

  1. canım yaaa.çok geçmiş olsun.bizde dün konuşmuştuk komşularla.kene zamanı geldi diye.osmancıkta zehirli vaka çıkmadı şimdiye kadar ama tetikte duruyoruz hepimiz.tekrar geçmiş olsun canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim biz de merakla sonucunu bekliyoruz.

      Sil
  2. haydaaa. çok geçmiş olsun. yıllar önce benim öğrencimin kafasında bulmuştum, kafasını gömmüştü anında hastaneye götürdüler ne panikti.
    nasıl mani olacaklar bu hastalıklı kenelere bilmem yahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bir an önce mani olunabilse keşke

      Sil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...