Pages

12 Haziran 2015 Cuma

AYDER YAYLASI - FIRTINA VADİSİ


Karadeniz Gezimizin 2. günü soluğu Ayder Yaylasında aldık. Allahım ülkemize döndüğümüze hiç bu kadar sevinmemiştim. (Kaç kere yurt dışına çıkıp ülkeme döndüysem:))


Önce Fırtına Vadisinden geçtik (Sevdaluk dizisinin çekildiği yerler). Çay bahçelerinin arasında Fırtına deresinin aktığı bir vadi. Bu dere yaz kış böyle gürül gürül aktığı için Fırtına deresi denmiş. Rafting bile yapılıyordu.  Ormanın arasında öyle güzel bir manzaraydı ki anlatılmaz yaşanır. Otobüsten çok güzel resimler çekemedik maalesef. 
Burada yerleşim yerleri ve çay bahçeleri vardı ve kadınlar o dik yamaçlarda nasıl çay topluyordu anlayamadım bizi koysanız o dakika aşağıya yuvarlanırdık:))






Yağmur yağdığı için gözlerimiz kırpık:))


Ayder Yaylasından bir görüntü...
 Ortadaki beyaz yer su.. Dağların arasından bembeyaz öylece akıyor.



Ebrucuğum fırsatı kaçırmamış güzel bir poz yakalamış.



Şu ormanın yeşilliğine ve güzelliğine bakarmısınız. Resmen oksijene doyduk. Yağmurlu bir gün olmasına rağmen çok güzeldi



Karadeniz kadınlarının yerel örtülerinden aldık ben böyle bağlamayı tercih ettim korsan modeli:))



bu kulübede uzun yıllar yaşayabilirdim.


Bu kadar oksijen acıkmamıza sebep oldu arkadaşım "laz böreği yiyelim" dedi tabağıma gelene kadar börek beklemiştim bir gördüm şerbetli tatlı. Bir daha yememe ihtimalim yüksek, tatlı sevmeme rağmen peynirli olanlar benlik değil nedense künefe de buna dahil.


2 yerde karalahana çorbasına denk geldik bundan da birdaha almayayım maalesef:((


Ama kuymak ya da mıhlama denilince orada dur; yemelere doyamadık hatta evde de yaptım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...