Pages

16 Ekim 2009 Cuma

OKULSAL SORUNLAR



Dün büyük tosbağanın hem etütdeki hemde okuldaki öğretmenleriyle konuştım. İlk önce etütdeki 2 öğretmeni ve akrabamız olan oranın kurucularından Afife Abla ile bir durum değerlendirmesi yaptık. Canı sağolsun ki oğlum bir ders çalışma özürlü, muzurluk hat safhada ama iş ders çalışmaya gelince tık yok. Aksine ben de küçüklüğünde neler hayal ediyordum. (Hayalim ise küçükken onu Hacettepe Hastanesine götürüyordum ve oradaki stajyer öğrencilere imrenip Kayra'da keşke buralarda okuda dersim.)Etüde bile çocuk eğlenmeye gidiyor. Öğretmenlerinin hepsi de çok genç biraz da bunu etkisi var,  herhalde ki durmadan onlara gırgır yapsın espri yapsın, yapsın da yapsın. Hele öğretmeninin biri daha dertliydi, Gülşah Hoca bizim Seçil'in arkadaşıymış belkide bu yüzden ondan çekiniyor olabilir çünkü Afife Abla'dan da çekiniyor. Kısaca öğretmenlerin anlattıkları; defterini kitabını çıkarırken bile çok uyuşuklandığı. Ödevlerini yapmayım diye elinden ne gelirse yaptıması bazı günler ödev bile yazmamış arkadaşlarımdan alırım diye. Bunun farkına varmıştım birkaç akşam arkadaşlarımı arayacağım ödevlerimi yazamadım demişti de ben kızmıştım. Ya da arkadaşlarıyla birlik olup ödevleri hep beraber birbirlerinden kopya çekerek yapıyorlarmış. Allah'tan öğretmeni hemen ayıkmış ta buna da engel olmuş. Neyse burada detaylı olarak konuştuk. Afife Abla daha deneyimli bir öğretmen olarak sorumluluk sahibi olmadığını vurguladı. Bunun için biraz daha dikkat edeceklerini söyledi. Bizim de ödevlerinin bir kısmını evde yaptırıp etüde daha az ödevle gidip kalan zamanda test çözerek değerlendirelim dedi.

      Akşam ise okul öğretmeniyle görüştüm. Kayra nasıl diye sordum. Güldü. Bende dedim ki ne siz sorun ne de ben söyleyeyim mi diyeceksiniz dedim. Evet aynen öyle diyecektim dedi. Etütdeki öğretmenleriyle aynı şeylerden bahsetti. Hiçbir ders milletten önce hazırlanamadığından ödevlerinin hep eksik olduğundan bahsetti. Geçen yıllara göre daha iyi olduğundan ama biraz daha gayret etmesi gerektiğinden bahsetti. En son olarak da biliyorum üzülüyorsunuz hatta bazen gözleriniz yaşarıyor ama bunları söylemek zorundayım dedi. Artık benim bunun üzerine söyleyecek hiçbir lafım kalmadı tabiki. Geçen sene bizi rehber öğretmene bile gönderdi. Çok konuşuyor, dersleriyle ilgilenmiyor diye...

      Tabiki akşam aile toplantısı yapıldı bunlar babaya anlatılıp detaylı konuşuldu. Kayra sorumluluklarını bir kağıda yazıp imzaladı. Ben de karne gibi bir çizelge hazırladım. (çizelge excel dosyası ve bunu bloğa yükleyemedim.) Hergün dolduracağım. Birde bunları deneyeceğiz bakalım.

2 yorum:

  1. ay canım ya ne zor değilmi :(
    inşallah bütün bunlar hallolur kayranın da sizinde yüzünüz güler :)

    YanıtlaSil
  2. derler ya büyüyünce dertleri artıyor diye inanki doğru

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...