Pages

1 Haziran 2015 Pazartesi

BATUM - TİFLİS GEZİSİ


19 Mayıs haftası arkadaşımın düzenlediği Karadeniz Gezisi sayesinde Gürcistan'a gitmiş olduk. Gezimiz yorucu ama oldukça keyifliydi. Arkadaş grubumuzun iyiliği en büyük etken tabi.


15 Mayıs cuma saat 15.00 de Çorum'dan hareket ettik. Herkes eşofmanları giymiş saçlar fönlü gıcır gıcır.. (Kimsenin kaç saat yol gideceğinden haberi yok çünkü:)) 2 otobüs kadın, otobüs hareket eder etmez oyun havası konulup önce kurtlar bir döküldü gülünüp eğlenildi:)) (Allah bozmasın)


Karadenizde yolculuk yapmanın en güzel yanı bir tarafta deniz diğer tarafta bol yeşillik bir manzara ile seyahat etmek oluyor.


Bu yolculukta selfienin dibine vurdum desem yeridir. Hatta fotoğrafçılıkta sınıf atladım. Devamı gelecek:)) Burası Gürcistan sınırı arkada gözüken cami ise Türkiye, sabah ezan vakti muhteşem bir görüntüydü. 


Batum'dan enteresan mimariler.


Turu ayarlayan arkadaşım Demet herşeyi düşünmüş sağolsun. Zira bu yemekler olmasa hiçbirşey yiyemezdim gibi geliyor. Hatta kandil günü yola çıktığımız için helva bile yedirdi bize daha ne olsun.


Tiflisin içini otobüsle gezdik ve sadece 2 kilisenin olduğu bir bölgede durup kiliseleri gezdik. Duvarın üzerindeki rehberimiz.



Katolik bir ülke bu yüzden Hristiyanlığın izlerini heryerde görmek mümkün. 


Küçük kilisede düğün vardı gelin çok hoş ama tören enteresandı. Hiç alışık olmadığımız şeyler.



bu resimler büyük kiliseden, insanlar geliyor resimlerin köşesini öpüyor ama herkes, sonra da haç işareti yapıyor. Bunları izlerken arkadan bir ses " Hem kendileri çiziyor hem de tapıyorlar".  Başka bir Türk ailesiymiş gezmeye gelmişler... 



Kiliselere etekle girmek zorunluluğu var bu yüzden şal alın belinize bağlarsınız demişlerdi ama hiç sormadılar bizim muzur arkadaşlar da başlarına örtüp böyle bir poz istediler







İlk kez ayinlerin yapıldığı bir kilise gezdim. Hiç manevi bir haz hissetmedim. Herhangi bir camiye girdiğimde aldığım hazzın binde biri bile oluşmadı


Gürcistan gelişmekte olan aslında fakir bir ülke iyi yerleri vardır mutlaka ama kiliselerin olduğu yerden 2 dükkan çok virane geldi bana



O gün tesadüf ga.yleri protesto yürüyüşü varmış. Katolikler bu işe çok karşı oldukları için bu yürüyüşü yapmışlar ama etrafta hiç polis görmedim.



Gürcistan'a gitmek için nüfus cüzdanınız yeterli pasaport gerekmiyor. 15 TL. harç ödeyip sınırdan geçebiliyorsunuz. Şahsen bizi hiç aramadılar otobüsü arıyorlarmış. Çocuklar için değişik uygulamalar var. Bizim grubun tek çocuğunu geçirmediler mesela. Rusyanın yaptığı hiç bir binaya el sürmemişler fabrikalar bile terkedilmiş durumda bunu anlayamadım. Onların yaptığı evler bile virane. Batum güzelmiş ama gezemedik. Gideceklere tavsiyem karayoluyla gidecekseniz Batum'a kadar gidip gezip gelin sakın Tiflise gitmeyin. Eğer tiflise gidecekseniz havayolunu tercih edin. Gece hayatı meşhur bir ülke tavsiyem eşlerinizi yalnız göndermeyin:))

1 yorum:

  1. bende gitmeyi çok istiyorum sayende gitmiş kadar oldum ama : )
    sevgiler

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...