Pages

10 Nisan 2010 Cumartesi

UNSUZ KEK



Bu kek unsuz yapılıyor. Tarifini internetten çok önceleri almıştım ama dün deneyebildim ilk kez. O yüzden kimden aldığımı yazamıyorum. Çok enterasan oldu. Pamuk şeker yemiş gibi ağızda dağılıveriyor.

Malzemeleri :

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı zeytinyağı
1 paket (200 gr) nişasta
1 paket kabartma tozu
limon yada portakal kabuğu rendesi

Ben portakal kabuğu yerine portakal şekerlemesi yapmıştım.



2 ay kadar önce (bunu da internetten bulmuştum) portakal kabuklarını küçük küçük doğrayıp biraz şekerle karıştırıp kavanozlara doldurdum. Karanlık biryerlerde sakladım. Bu keki yaparken aklıma geldi çıkarıp deneyeyim istedim. Kavonozu ilk kez açıyordum. Önce bozulma var mı diye baktım ama hiçbirşey yoktu tadı da güzeldi. Bu şekilde bozulmadan saklanabilir. Bir miktar kekin içine koydum. Ama kalıbın dibine çökmüş ve çok kızardığı için çok sert olmuştu. Akşam keki yerken evdekileri uyarmak zorunda kaldım. Çözüm önerisi olan varsa alabilirim...

3 yorum:

  1. Unsuz kek olur mu? Olurmuş :)
    Portakal kabuğunu ben de çok seviyorum, bu şekilde saklamayı denememiştim hiç, deneyeyim ben de, kekin içinde dibe çökmemesi için meyvelerin una bulanması gerektiğini ya da unlamadan en son kekin üzerine serpildiğini ve hanmura karıştırılmadan pişirildiğini,kek kabardıkça meyvelerin kekin içine gömüldüğünü biliyorum
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Dağılıyor dediniz ya sırf bunun için yapılır..

    YanıtlaSil
  3. ümmühan; evet oluyormuş yanlız bereketsiz oluyor ne yediğini anlamıyorsun. Portakalları da rendele de sakla derim
    onuncuköyünadamı; evet haklısınız

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...