Pages

13 Eylül 2012 Perşembe

MERSİNDE TATİL YAPMAK (Bu son tatil yazım sözz)


Bloğum hep gezi bloğu olsa ne çok isterdim. Çünkü gezmek değişik yerler görmek tek hobim diyebilirim. Ama bu hobimi gerçekleştirecek ne zaman ne de para bulabiliyorum:((
Eğer bir yere gidecek isem ora ile ilgili detaylı bilgi topluyorum. Gittiğim yerin her noktasını görme her lezzetini tatma imkanım olsun istiyorum. 7-24 güneşin altında yatıp, otelden çıkmayıp, etrafı görmeden gelmek hiç bana göre değil, Allahtan eşimde sever bu durumu hatta büyük oğlumda bu yönde ilerliyor ama çocuklar için havuz ya da deniz daha cazip geliyor.




Gelelim konumuza
* Biz Erdemli'ye yakın Çeşmeli taraflarında kaldık. Bu sebeple Mersin'in içine sadece 1 kez gidebildik o da bayramdı çoğu yer kapalıydı bu sebeple fazla bir bilgi sunamayacağım
* Gökdelenin orada Tantunici Göksel'i bulup tantuni yedik ama ben maalesef fotoğraflayamamışım. Tantuni nasıl derseniz feci tuzsuzdu tuz ekmeme rağmen birşey anlayamadım. Bazılarına tuz ekmişler bazılarına ekmemişler benimkiler hep tuzsuzdu...Çok meşhur bir yer demekki bütün ünlüler orada yemiş duvarlar bunların fotoğraflarıyla doluydu.
* Mersinde Arap ülkelerinden çok insan vardı bu sebeple nezih yerleri bulmak önemli
* Cennet Cehennem Mağaralarını görmeden gelmeyin. Hatta Yedi uyurlar da Mersinde imiş ama biz gezemedik. Dönüşte de köy kahvaltısı etmeden dönmeyin
* Cezerye yemeden dönmeyin hatta eşinize dostunuza alıp getirin. Ben hiç getiremedim bunun için tekrar Mersin'e gitmek gerekiyormuş gidemedik.
* Kızkalesinde denize girmeden kesinlikle dönmeyin. Muhteşem berrrak ve sığ bir denizi var. Balıklara bakmaktan yüzemedik. Hiç böyle berrak bir deniz görmemiştim.
* Bize giderken Erdemli bölgesinin denizinin kötü olduğundan bahsetmişlerdi ama yapacak birşeyimiz yoktu. Ama tahminlerimizden iyi çıktı. Sığ bir deniz,  kumsalı da var ama denize adım atıyorsun 3 - 4 metre taşa basıyorsun yani yürümek neredeyse imkansız daha sonra tekrar kum ama bu taş kısmı sıkıntılıydı. Hep iskeleyi kullanmak zorunda kaldık.
* Eğer denizi güzel biryer olsun diyorsanız Susanoğlu  ve Kızkalesi taraflarını tercih etmelisiniz. Ama konaklama sıkıntı olabilir. Çok güzel bir denizi olan kızkalesinin etrafı çok kötü apartlarla doluydu ki bu duruma çok şaşırdık. Hatta bu taraflarda çok güzel denizi olan bir plaja girdik ama girdiğimize gireceğimize çok pişman olduk. Soyunma kabinleri tuvalet gibi kokan bir yerdi. Oraya giren insanlarda kadın erkek farketmez elbiseleriyle giriyordu. Hani televizyonda gördüğümüz çubuk pijamalı ve araba lastiğiyle denize giren tiplar var ya işte tam öyle bir yerdi.
* Konaklamaya gelince çok fazla otel görmedim pansiyon ve apart çok fazlaydı. Buralarda siteler çok fazla ve anladığım kadarıyla çok meşhur. Sahil boyu gökdelen gibi siteler mevcuttu ve çok güzellerdi. Biz Liparis'de kaldık ama Flamingo siteleri de çok güzeldi.
* Mersin halkının nasıl olduğunu sorarsanız bilemem burayı daha çok doğudan gelenler hatta çalışanların çoğu doğuluydu ve Arap ülkelerinden gelenler ve de Türkler vardı. Bizim kaldığımız ev Alman bir ailenin eviydi ama o bölgelerden hiç turist görmedik. Bu sebeple mutaasıp bir yer diyebiliriz. Gece hayatımız olmadığı için bu durumu ben sevdim. Antalya ve Bodrum taraflarına gidince sanki başka ülkedeymişim gibi oluyor ve bu durumdan çok hoşlanmıyordum.Burayı bu sebeple sevdim.
* Buna bağlı olarak plajlarda üstsüzler filan göremedik. Binbir çeşit kapalı ve yarı kapalı mayo modeli gördüm.

Aklıma gelen olursa eklerim. Biz kalabalık olarak gittiğimiz için çok gezemedik malum hazırlan çık çok zaman alıyordu. Çoluk çocuk bu kalabalığı havuz ve deniz paklıyordu misali:))

2 yorum:

  1. önerilerini dikkate alacağım mersine gidersem eğer
    güzel bir tatil olmuş
    harika

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...