Pages

10 Eylül 2012 Pazartesi

CENNET CEHENNEM-ADAMKAYALAR-KIZ KALESİ-SIKMA

Cennet - Cehennem göçüklerine giderken yolda Adamkayalar tabelası görüp rotamızı o yöne çevirdik. Git git dağın tepesini bulduk. Böyle güzel manzaralar gördük ama Adamkayaları göremedik:)) Herhalde sadece dağcılar gidebiliyor oralara dik merdivenler taşlara çizilmiş oklar eşliğinde gidiliyor herhalde, bunu başta tabelaya yazsalardı hiç oralara çıkmazdık.

Oralara çıktığımız iyi oldu KızKalesini yukarıdan görmüş olduk

Sonra asıl istikametimiz olan Cennet Cehennem Mağaralarına (aslında göçük) doğru yola koyulduk.
Cennet Göçüğüne yukarıdan bakmak çok güzeldi hatta binlerce merdiveni inmek de güzeldi ama iş geri çıkmaya gelince en az 3 kilo vermişimdir:))

Mağaranın dibine doğru küçük bir kilise var. En sonuna ben inemedim. Eşim ve Tuğra indiler. Tuğra'yı yukarıda teyzesi ile bırakacaktım ama gelmek istedi, ben de gelirsin ama kucağa alamayız. O kadar merdiveni  gık demeden inip çıktı. (Maaşallah)

Burası da Cehennem Mağarası buraya inilemiyor 120 m. yüksekliği varmış, balkon gibi bir yerden bakabiliyorsun. Cennetten çıkınca buraya gitmek istemedik çünkü çok yorulmuştuk. Ama yakın ve rahat bir yolu olduğunu söylediler görelim dedik. Tuğra buraya giderken "burada da mı kucak yok" diye sorup şansını denedi ama oralı olan olmadı

Ama dönüş yolunda güzel köy kahvaltısı yapılabilecek yerler vardı. Birine daldık hemen. Buralarda sıkma denen gözleme vari bir yiyecek meşhur. Hiç görmemiş ve duymamıştım. Krep tarzı ince yufkaya peynir, patates gibi iç koyarak tekrar saç üstünde pişiriliyor. Güzeldi. Bir de bu zeytin dalına benzeyen ot turşusunu sevdik bilen varsa adını söylesin lütfen. Gelirken alacaktık ama alamadık hala yanıyorum:((

Bu da patates cipsi bu da Çorumda yok evimizin yakınlarında sahilde yapıyorlardı. Fena değildi...

1. O taraflara o kadar gitmeme rağmen Cennet-Cehennem'i görmek bir türlü nasip olmadı. Hep kapalı olduğu saatlere denk geldik. Giden bir tanıdık "Cennet yeşillik, cehennem ise kuru bir çukur" demişti =) Sıkma'yı ben de Adana'da yemiştim. Saç böreğinin sarılmışı gibi. Güzel bir yemek.

2. İnşallah birgün yolun düşer. Evet sıkma Adanada da varmış

3. ama değmiş ne güzel bir manzara orası öyle
    iyi eğlenceler

4. Buraya bende gittim iniş güzeldi ama, çıkarken bittim resmen :)

5. inişi süperdi ama çıkması ölümdü, bir kaç kez gittim ama bu çıkış yüzünden sadce bir kez indim :)) velhasıl güzel yerler.

6. Memleketimiz güzeldir bizim :) ,resimleri görünce içim gitti :)Umarım güzel zaman geçirmişsinizdir, sevgiler..

1. Evet biz çok memnun kaldık ama kalabalık olduğumuz için çok fazla gezemedik

güzel yorumlarınızı bekliyorum

Bunlara Baktınız mı?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...